tirsdag 15. september 2015

Chai latte

Min beste venninne har ofte drukket chai latte når vi har vært ute på kafé. En dag fant jeg ut at det måtte jeg jo smake. Og jeg ble nesten litt fornærmet. Hvorfor har hun ikke fått meg til å smake det før?! Altså, mer himmelsk drikk skal du lete lenge etter! Jeg elsker krydret te og jeg elsker melk. Slå de sammen, tilsett litt søtning og vips - chai latte! Hvis jeg vil ha chai latte i en fei lager jeg sterk chai, har i litt honning og heller på melk. Denne varianten tar litt lenger tid, men får da mye mer smak.


Til to store kopper/glass trenger du:
3 dl vann
2 poser chai te (eller tilsvarende i løsvekt)
2 kanelstenger
5 nellikspiker
1 ts revet lime- eller sitronskall
1 - 2 ss brunt sukker
2 dl melk

Kok opp vann, kanel, nellikspiker, limeskall og 1 ss brunt sukker. Ha i teposer/sil med løs te og la blandingen trekke under lokk i 1 time.

Sil blandingen, tilsett melk og varm opp.

Vil du ha søtere chai latte har du i mer brunt sukker. Kan gjerne serveres med et kaneldryss eller en kanelstang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar